Музика_5

5 - В клас (29.09.2020)

Тема уроку №5: Як "рухається" музика?

Матеріал частково взятий із блогу Тунік Світлани.

 Як користуватися Padlet дошкою: Відеоінструкція користування Padlet дошкою.Padlet дошка.

Доброго дня, любі діти. Не будемо змінювати традицій і як завжди почнемо наш віртуальний урок з музичного привітання.

Музичне привітання. 

Привіт! Чи знаєте ви, що музика завжди перебуває в русі? Послухай уважно: вона має певну швидкість звучання. Сьогодні ми дізнаємось про це більше.

Музика може «рухатися» в різних темпах. Пригадайте, як рухаються різні види транспорту.

Наприклад, машина, поїзд, літак, метро, велосипед, човен або корабель рухаються з різною швидкістю. Музика також має певну швидкість звучання: 

Із початку вісімнадцятого століття встановилося п’ять основних позначень темпу:

дуже повільно — ларго (largo),

повільно — адажіо (adagio),

ходою (помірно) — анданте (andante),

швидко — алегро (allegro),

дуже швидко — престо (presto).


Темп — це швидкість, з якою виконується музичний твір.
Темпи поділяються на повільні, помірні та швидкі.


На мелодію твору завжди впливає ще один засіб виразності — ритм.

Ритм — це послідовне чергування і співвідношення тривалостей-звуків і пауз у музиці. Засобом вимірювання ритму є метр. Пригадайте музичні твори, які ви слухали в початковій школі. Ритмічний рисунок міг бути чітким та гострим, чеканним та маршовим, вальсовим та плавним.


Ритмічна вправа Скрипка.

Розгляньте малюнки. На них зображено рух води, який можна порівняти з темпом музики. Як ви

гадаєте, до якого малюнка слід підібрати музику в швидкому темпі, до якого — в повільному, а до якого — в помірному?





Слухання музики:


Йоганн Себастьян Бах Концерт № 5 для фортепіано з оркестром фа - мінор (Ларго): Ларго. 

Джоаккіно Антоніо Россіні — італійський композитор XIX століття, віолончеліст автор духовної та камерної музики, 39 опер. Серед них були різні види опери — комічна  «серйозна». Ім'я Россіні носить консерваторія в його рідному місті Пезаро , створена згідно з його заповітом.

Джоаккіно Россіні «Тарантела».

Розкажіть про засоби музичної виразності обох творів.

Які інструменти виконували основну мелодію у кожному творі?

Охарактеризуйте швидкість мелодії у кожному творі, скориставшись запропонованим рядом слів: спокійна, рухлива, стрімка, стримана, дуже швидка, помірна, повільна.

Які з них найбільше відповідають першому твору, а які — другому?

Які танцювальні рухи, на вашу думку, можна виконувати під музику Дж. Россіні, а які — під музику Й. Баха?

Який настрій викликала у вас музика кожного твору? Опишіть картини, які виникли у вашій

уяві.

Тарантела (італ. Tarantella) — один із найвідоміших італійських народних танців, поширений на півдні країни. Виконують його в парах, швидко і бадьоро.


Творче завдання: Розгляньте уважно графічне зображення ритмічного рисунка. Відтворіть його, плескаючи в долоні: спочатку повільно, тоді — помірно і нарешті — швидко та дуже швидко.

І І П І П П П І

А тепер візьміть ударний інструмент (бубон, маракаси або барабан) і заграйте на ньому під мелодію тарантели.

+ "Золота зіронька". Наталя Май.

Караоке "Золота зіронька".

Пазл "Тарантела".

Знайди фотоілюстрації танців у різних темпах та прикріпи фото (за зразком) до спільної дошки Padlet (натисни на посилання) обов'язково написати своє прізвище, ім'я та клас: Padlet дошка.

До нових зустрічей, любі п'ятикласники!



5 - А клас (25.09.2020), 5 - Б клас (25.09.2020) та 5 - В клас (22.09.2020)

Тема уроку №4: Що живе в музиці?

Матеріал частково взятий із блогу Тунік Світлани.

Доброго дня, любі діти. Не будемо змінювати традицій і як завжди почнемо наш віртуальний урок з музичного привітання.

Музичне привітання.















Слухання музики: Вольфганг Амадей Моцарт Алегро із дивертисменту для оркестру №11.
Дивертисмент №11.









Не забуваємо перед виконанням пісні розігріти голосові зв'язки за допомогою розспівок: Розспівка №1. Розспівка №2. Розспівка №3. Розспівка 4. 

Пазл Мелодія.


Тест Що живе в музиці?

 



5 - А клас

24.09.2020

Тема уроку №3: Мистецтво відкриває світ.

Доброго дня, любі діти. Не будемо змінювати традицій і як завжди почнемо наш віртуальний урок з музичного привітання.






Арія з оркестрової сюїти №3.




Не забуваємо перед виконанням пісні розігріти голосові зв'язки за допомогою розспівок: Розспівка №1. Розспівка №2. Розспівка №3. Розспівка 4. 


А завершити урок мені б хотілося Міні - дискотекою.




Немає коментарів:

Дописати коментар